"... en cuanto a mi, todavía creo en el paraíso. Sin embargo, ahora sé que no se trata de ningún lugar en concreto. Lo importante no es a dónde vas, sino cómo te sientes en el momento en que llegas a formar parte de algo. Y si encuentras ese momento ..., es PARA SIEMPRE !!!

martes, 26 de enero de 2010

TRAIL BLANCH - VALLÉES D´AX (FRANÇA)

Possiblement ... una de les majors experiències viscudes. La sensació després del cap de setmana és molt gratificant i quan més temps passa, més aprècie el que hem fet.

Viatjarem cap Andorra Jorge i jo amb moltíssima il·lusió per provar una trail per la neu, i dissabte de vesprada arribàvem a AX LE THERMES tot just per arreplegar els dorsals. Es respirava un gran ambient i férem nit al poble. En despertar a les 7 del matí, n´hi havia un fum de gent pel carrer i en no res, vegerem passar els de la prova dels 51 km que eixien 2 hores davant nostre. (Potser l´any que ve provem ...)

I després d´esmorzar i agarrar tot el necessari, anàrem cap a la plaça major per l´eixida. Moltíssima gent: 520 participants a la prova de 23 km en 1.100 mts de desnivell positiu i jo, sense entendre res de res (vive la France!), i comencem en uns 4ºC!!!

Després d´entrar poc a poc al bosc, comença la pujada cap l´Estació d´esquí com si anàrem a una guerra, cadascú per on podia i agarrant-se a rames, arbres, pedres, tot ple de fang i on ens quedàrem separats lolo i jo. Poc a poc, el desnivell de les rampes va creant la sel·lecció normal i arribem a la neu, tornant a entrar al bosc i pujant pels laterals de les pistes d´esquí. És impressionant l´ànim que dóna la gent que et veu passar i t´anima (ale, ale !!!) encara que de segur que pensen que estem com una regadora!!!

Molt dura la pujada a cota màxima on ens espera l´avituallament i un fum d´esquiadors que somriuen quan passem. Un poc de caldo, xocolate, galletes, cola, fruita, .... i sense parar continuem fins l´abisme de la baixada. Quina animalà. Ni pista, ni senda, ni res de res, a saco!
Al principi dona respecte vorer la pendent però, després de caure de cul un parell de voltes, ... a fer la mà! Tots a terra i com si fos un tobogan i riguent com a xiquets menuts, baixarem vora un km en el cul a terra plens de neu, fang, pedres, branques, .... una passada. El que sempre em somiat i mai em fet perquè no ens han deixat o pq ens embrutàvem. Sens dubte el millor de la carrera.

A partir d´ahí, una part molt complicada de baixada per pista però en molta neu i fang. Es feia difícil xafar en bon lloc i les cames es carregàven. A l´últim avitualament, ni vam parar i ens animen alguns espanyols que es flipen de veure´ns allí.
L´última baixada massa tècnica i en molta pedra. De fet va haver gent que baixava en la cara o els genolls plens de sang. I on anàrem a un ritme prou fort.
Al final, pels carrer d´ Ax le Thermes, la gent aplaudia i animava com si fórem els primers. I la veritat és que això plena molt quan vas tan just de forces.

La sensació d´estar baldat però, d´haver acabat i de viure tot eixe ambient, simplement, no te paraules, però vos assegure que et plena molt el cor!!!
Un altra a la butxaca amic! I aquesta vegada per fi ja hem entrat junts.
Gràcies de tot cor!
Ahhh...., la posició: 169 ..... de 520 !!! en 3h 53min.

Trail Blanc'h Vallées d'Ax www.trailblanch.org
23/01/2010
M - 23 km 1100m D+
Classement Général
(521/521)

Pos Temps Nom Cat. Loc. Dors.